03:11 Egyre korruptabb a Google? | |
Mivel nálunk, weboldal üzemeltetőknél a Google a Nagyfőnök, aki az elvárásait maradéktanul teljesítő "udvari munkásait" előnyös találati helyezések ígéretével teszi motiválttá, mindenképp kedvében kell járnunk. Mit tehetünk viszont mi, kiszolgáltatott és a nagy igyekezet hevében égő takarítók, amikor annak ellenére, hogy a saját kis portánkon totális rend van, fontos keresőszavainkra stréber igyekezettel, akár 100%-os keresőoptimalizálást is elérünk, mindemellett ezekre az oldalainkra több tucat, megbízható backlinket is szerzünk, mégsem mi kerülünk az első helyre? Felvetődik a kérdés: mitől is látna a Nagyfőnök homályosan a weben? No, hát mitől is... Természetesen az anyagiaktól. Amióta egyre több milliárdos hasznot termel ki a hazai hirdetési online biznisz, azóta a Google gondosan támogatja és előszeretettel juttatja előre az organikus találatoknál is a jól fizető hirdetőit. Az idehaza kevésbé ismert, ezáltal háttérbe szoruló keresőkonkurencia viszont megmarad a normál valóságnál, így náluk meg lehet még találni a befolyásmentes, független értéket és el lehet érni reális helyezést. Amikor nem értünk valamit (mivel nem a leírtaknak, vagy nem a tanultaknak megfelelően működik), nincsen meg benne a jogosan elvárható logika, olyankor gyakran tetten lehet érni a korrupciót. A legegyszerűbb dolog, ami a logikát mágnesként megragadja, az a nagy pénzek okozta, ellenállhatatlan tömegvonzás. Ezek szerint természetesen létjogosult az az elv, hogy ugyan te nem vagy legjobban sepregető udvari munkásom (ők valójában csak az udvari bolondjaim), mégis megtollak, mert sok pénzt letettél már az Google Ads hirdetésekben, és ennek érezned kell a hatását. Aki viszont nem fizet, annak be kell látnia, hogy hiába suvickolja örökké a weboldalát, mindig csak utánad fog kullogni. Így én, a Nagyfőnök kettős előnyt élvezek, mivel te továbbra is kitartóan fizetni fogsz, a kis kullogót pedig hátrányosan befenyítem, amitől előbb-utóbb meggondolja magát. A téma rövidítése végett a keresőszavak egyetlen példájával fogom bemutatni, hogy a Google mennyire homályosan lát, hogy mennyire befolyásoltak a híresen bonyolult algoritmusai. Íme a SEO összehasonlítás a textilpont vs bubulakovo oldalakra. Megjegyzés: a textilpontnak csupán azért nem 100%-os a SEO-ja a méteráru keresőszóra, mivel az URL-be – ugyebár – hosszú ékezetes karakter nem kerülhet. A jó hírű, megbízható szerveren lévő textilpont.hu domain elmúlt 10 éves, ellenfele viszont csak a napokban töltötte be a 6. évét. Az összehasonlításban tapasztalt, hatalmas SEO előny és a domainek közti jelentős korkülönbség ellenére a Google találatok sorrendje (igen meglepően) a következő: Ugyanerre a keresőszóra a Bing az alábbi sorrendet prezentálja: A Yahoo pedig így látja ugyanezt a szituációt: Az Ecosia találati sorrendje is lényeges szempont lehet: Végül, de nem utolsósorban lássuk, hogy a textilpont/meteraru kategóriaoldalára a Google szerint hány link mutat: Összegzés: a képernyőképek egyértelműen bizonyítják, hogy minden más keresőben a TextilPont van a találati lista élén, csupán a Google hozza a negyedik helyre a sajátjában. Az is nyilvánvaló a fönti képpel beillesztett Google adatból, hogy nem kevés viszontlink mutat a textilpont/meteraru oldalra. Az utolsó képen pedig azt is szemügyre vehetjük, hogy nem kis termékmennyiségről (12 X 36 = 432 termék) és nem egy szöveges tartalom nélküli, fapados, igénytelen weboldalról van szó. Tehát a Google megközelítése nyilvánvalóan részrehajló, véleménye pedig a tényekkel- és az alternatív találati sorrendekkel ellentétben igen homályos látást mutat. Az sem kizárható, hogy a föntebb említett hirdetési anomáliák miatt jelentősen befolyásolt.
Konklúzió: az éjszakákon keresztül folytatott, szemrontó SEO munkát saját tapasztalatom szerint a Google egyáltalán nem hálálja meg. Számára az ígéret nem szép szó, így azt megtartani sem esik kedvére. Látni is rossz azonban, amikor a találati lista élén még mostanság is olyan kókány (a szomszéd Pistike által tuningolt) weboldal tanyázhat, amelynek a SEO-ja 71 %-kal gyengébb, mint esetünkben a Nagy Testvér szerinti 4. helyezettnek. A poszt végén felvetődik bennem még az is, hogy a Google az egyik szereplőnél miért a kategóriaoldalt rangsorolja a találataiban, a másiknál pedig miért a lényegesen erősebb főoldalt? Polemizálhatnék még arról is, hogy a tökéletesen keresőoptimalizált Title és Description meta adatokat egyes találatoknál a Google miért változtatja meg saját szájíze szerint? És ha már ezt önfejűen meg is teszi, akkor – saját elvárásaival ellentétben, gondosan elvégzett webmesteri munkánkat tönkretéve – miért végzi selejtesen? Vagy ez is csak az egyik alantas eszköze a megszégyenítő diszkriminációnak, a mindenáron való, önhatalmú rangsor kialakításának? Ezek és az ezekhez hasonló, lényeges kérdések átgondolása azonban megérdemel egy újabb nekifutást, ami viszont már egy következő bejegyzés témája lehet. | |
|
Összes hozzászólás: 1 | |
| |