03:11
Egyre korruptabb a Google?

linképítésAmikor keresőoptimalizálásról hallunk vagy a SEO szóba kerül, akkor a Google iránymutatásait, elvárásait valahogy úgy képzeljük el, mint amikor a főnök kimegy az irodájából a cég udvarára és elmondja a fizikai állománynak, hogy miként álmodta meg odakinn a rendet. Mivel mindenkit nem rúghat ki, így csupán nyomatékosan közli a hátrányokat (az anyagi hátrasorolás lehetőségét), amennyiben az elvárásai nem teljesülnek. Megemlíti egyúttal azt is, hogy tökéletes megvalósítás esetén viszont a területszekciók reszortosait a legelőnyösebb helyzetbe hozza.

Mivel nálunk, weboldal üzemeltetőknél a Google a Nagyfőnök, aki az elvárásait maradéktanul teljesítő "udvari munkásait" előnyös találati helyezések ígéretével teszi motiválttá, mindenképp kedvében kell járnunk. Mit tehetünk viszont mi, kiszolgáltatott és a nagy igyekezet hevében égő takarítók, amikor annak ellenére, hogy a saját kis portánkon totális rend van, fontos keresőszavainkra stréber igyekezettel, akár 100%-os keresőoptimalizálást is elérünk, mindemellett ezekre az oldalainkra több tucat, megbízható backlinket is szerzünk, mégsem mi kerülünk az első helyre?
Ilyen frusztrált helyzetben mindenképp ellenőriznünk szükséges, hogy a többi keresőben miképp állunk a lényeges keresőszavainkra! Vizsgáljuk meg a Nagy Testvér listája mellett pl. a Bing, a Yahoo és az Ecosia találati sorrendjét. Amennyiben azt látjuk, hogy ezekben a keresőkben a sorrend számunkra jóval előnyösebb, akkor joggal következtethetünk arra, hogy a Google valamit egyedi módon kezel
ami miatt homályosan lát , ezáltal persze nem is tartja be az ígéretét. Magyarán kimondva: kamuzgat, maszatolgat és csupán csicskáztat bennünket (hirdetésmentes udvari munkásokat) a mélyreható és összetett SEO igényeivel. Eközben pedig komálós (rendezetlen és ronda, sokszorosan perezett és még mindig alulvonásos linkeket használó) gyenge tartalmú, hanyagul szerkesztett, validálhatatlan, html kódhibáktól hemzsegő, összeütött weboldalakat királyként koronáz meg a találatok élén. 

Felvetődik a kérdés: mitől is látna a Nagyfőnök homályosan a weben? No, hát mitől is... Természetesen az anyagiaktól. Amióta egyre több milliárdos hasznot termel ki a hazai hirdetési online biznisz, azóta a Google gondosan támogatja és előszeretettel juttatja előre az organikus találatoknál is a jól fizető hirdetőit. Az idehaza kevésbé ismert, ezáltal háttérbe szoruló keresőkonkurencia viszont megmarad a normál valóságnál, így náluk meg lehet még találni a befolyásmentes, független értéket és el lehet érni reális helyezést.

Amikor nem értünk valamit (mivel nem a leírtaknak, vagy nem a tanultaknak megfelelően működik), nincsen meg benne a jogosan elvárható logika, olyankor gyakran tetten lehet érni a korrupciót. A legegyszerűbb dolog, ami a logikát mágnesként megragadja, az a nagy pénzek okozta, ellenállhatatlan tömegvonzás. Ezek szerint természetesen létjogosult az az elv, hogy ugyan te nem vagy legjobban sepregető udvari munkásom (ők valójában csak az udvari bolondjaim), mégis megtollak, mert sok pénzt letettél már az Google Ads hirdetésekben, és ennek érezned kell a hatását. Aki viszont nem fizet, annak be kell látnia, hogy hiába suvickolja örökké a weboldalát, mindig csak utánad fog kullogni. Így én, a Nagyfőnök kettős előnyt élvezek, mivel te továbbra is kitartóan fizetni fogsz, a kis kullogót pedig hátrányosan befenyítem, amitől előbb-utóbb meggondolja magát.
Sok pénzt költ viszont a Nagyfőnök is, hisz tudod... rengeteg a bírság, mindenütt perelnek amiatt, hogy magam képére formálom az életet a nagy webes szemétdombon. A lényeg viszont az: ha fizetsz, úgy neked is van módod jó helyen kapirgálni, ha nem akkor  viszont igaz vehemensen kukorékolhatsz, ám örök vesztes maradsz.

A téma rövidítése végett a keresőszavak egyetlen példájával fogom bemutatni, hogy a Google mennyire homályosan lát, hogy mennyire befolyásoltak a híresen bonyolult algoritmusai.
Tíz év távlatában a TextilPont weboldala folyamatosan első volt méteráru, lakástextil, textil, patchwork és pamutvászon keresőszavakra, néhány hónapja viszont szisztematikusan kezdett lecsúszni. Vizsgáljuk meg együtt csupán az első keresőszó, a méteráru anomáliáját:

Íme a SEO összehasonlítás a textilpont vs bubulakovo oldalakra. Megjegyzés: a textilpontnak csupán azért nem 100%-os a SEO-ja a méteráru keresőszóra, mivel az URL-be ugyebár hosszú ékezetes karakter nem kerülhet. A jó hírű, megbízható szerveren lévő textilpont.hu domain elmúlt 10 éves, ellenfele viszont csak a napokban töltötte be a 6. évét.

SEO elemzés

Az összehasonlításban tapasztalt, hatalmas SEO előny és a domainek közti jelentős korkülönbség ellenére a Google találatok sorrendje (igen meglepően) a következő:

Google találati lista

Ugyanerre a keresőszóra a Bing az alábbi sorrendet prezentálja:

Bing találatok

A Yahoo pedig így látja ugyanezt a szituációt:

A Yahoo listája

Az Ecosia találati sorrendje is lényeges szempont lehet:

Ecosia találati sorrend

Végül, de nem utolsósorban lássuk, hogy a textilpont/meteraru kategóriaoldalára a Google szerint hány link mutat:

Backlinkek a méteráru oldalra

Összegzés: a képernyőképek egyértelműen bizonyítják, hogy minden más keresőben a TextilPont van a találati lista élén, csupán a Google hozza a negyedik helyre a sajátjában. Az is nyilvánvaló a fönti képpel beillesztett Google adatból, hogy nem kevés viszontlink mutat a textilpont/meteraru oldalra. Az utolsó képen pedig azt is szemügyre vehetjük, hogy nem kis termékmennyiségről (12 X 36 = 432 termék) és nem egy szöveges tartalom nélküli, fapados, igénytelen weboldalról van szó. Tehát a Google megközelítése nyilvánvalóan részrehajló, véleménye pedig a tényekkel- és az alternatív találati sorrendekkel ellentétben igen homályos látást mutat. Az sem kizárható, hogy a föntebb említett hirdetési anomáliák miatt jelentősen befolyásolt.

 

Méteráru kategória - TextilPont

Konklúzió: az éjszakákon keresztül folytatott, szemrontó SEO munkát saját tapasztalatom szerint a Google egyáltalán nem hálálja meg. Számára az ígéret nem szép szó, így azt megtartani sem esik kedvére. Látni is rossz azonban, amikor a találati lista élén még mostanság is olyan kókány (a szomszéd Pistike által tuningolt) weboldal tanyázhat, amelynek a SEO-ja 71 %-kal gyengébb, mint esetünkben a Nagy Testvér szerinti 4. helyezettnek.

A poszt végén felvetődik bennem még az is, hogy a Google az egyik szereplőnél miért a kategóriaoldalt rangsorolja a találataiban, a másiknál pedig miért a lényegesen erősebb főoldalt?

Polemizálhatnék még arról is, hogy a tökéletesen keresőoptimalizált Title és Description meta adatokat egyes találatoknál a Google miért változtatja meg saját szájíze szerint? És ha már ezt önfejűen meg is teszi, akkor saját elvárásaival ellentétben, gondosan elvégzett webmesteri munkánkat tönkretéve miért végzi selejtesen? Vagy ez is csak az egyik alantas eszköze a megszégyenítő diszkriminációnak, a mindenáron való, önhatalmú rangsor kialakításának?

Ezek és az ezekhez hasonló, lényeges kérdések átgondolása azonban megérdemel egy újabb nekifutást, ami viszont már egy következő bejegyzés témája lehet.

Megtekintések száma: 370 | Hozzáadta:: miramadam | Címkék (kulcsszavak): Google, seo, linképítés ingyen, linképítő katalógus | Helyezés: 5.0/1
Összes hozzászólás: 1
avatar
1
A TextilPont a DuckDuckGo-ban is az első találat a "méteráru" keresésre.

"A DuckDuckGo egy internetes kereső, mely fontosnak tartja a felhasználók személyes adatainak a védelmét, illetve kerüli a személyre szabott keresési eredményeket. A DuckDuckGo
abban különbözik a többi keresőeszköztől, hogy nem kategorizálja a
felhasználóit, hanem ugyanarra a kifejezésre valamennyi felhasználójának
ugyanazokat a találatokat jeleníti meg. A DuckDuckGo kihangsúlyozza,
hogy az információkat a legjobb forrásokból szerzi."
avatar