04:38
Népszerű linképítési taktikák, amelyeket javasolt kerülni

Linképítés taktika

A Google már évtizedek óta fejleszti a manipulatív linkek azonosítására szolgáló képességét, válaszul az agresszív keresőmarketingesek tevékenységére, akik folyamatosan új módszereket találnak ki linkek előállítására.

Egyszerűen fogalmazva, a keresési algoritmusok a linkeket két típusra osztják:
Normál (természetes) linkek
Természetellenes hivatkozások
A természetellenes linkek alapvetően spamek, a normál linkek pedig minden más. A Google célja az, hogy figyelmen kívül hagyja a természetellenes linkeket, csak a természetes hivatkozásokat számolja, és azokat rangsorolási célokra használja fel. A linképítés problémáját azok a régi taktikák jelentik, amelyekről a Google is tudja, hogy folyamatosan új formában térnek vissza. Amikor ez bekövetkezik, az elkerülendő spam-technikák újra szaporodnak, és a Google-nek azon kell lennie, hogy ismét leértékelje őket.

A Signals Of Link Spam szolgáltatásról
Amikor olyan jelekről beszélünk, amelyek arra utalnak, hogy egy webhely manipulatív linképítést folytat, fontos megérteni, hogy az ilyen jellegű statisztikai elemzés nem csak egyetlen jelet vizsgál meg elszigetelten. Egyedi jelek megtekintése hamis pozitív eredményeket eredményezhet, amikor egy ártatlan helyet tévesen természetellenesnek azonosítanak. A statisztikai elemzés pontosabbá válik, ha a jelcsoportokat együtt vizsgálják. Ezenkívül a Google mesterséges intelligenciát is használ a manipulatív linkek kiszűrésére.

  • Hivatkozások hozzáadása meglévő weboldalakhoz

Hacsak a Google meg nem erősíti, nem állíthatjuk határozottan, hogy a Google valamennyi leírását általánosan használja. Ennek figyelembevételével érdemes megfontolni egy 2003-as leírást, az információkeresést múltbéli adatok alapján. Az irányelv leírja a webhelyek olyan változásainak nyomon követését, amelyek spam jellegű tevékenységre utalhatnak. Az egyik jel, amelyet a kereső nyomon követ, a meglévő weboldalakra mutató hivatkozások hozzáadása. Számos olyan webhely létezik, amely linkeket árusít, és viszontlinkeket ad a már meglévő weboldalakhoz, ezeket nem nehéz észrevenni, és eltávolítani a linkdiagramból.
Az irányelv által javasolt egyéb tényezők is hasznosak lehetnek a nyomon követésben:
Hány hivatkozás van hozzáadva.
A linkek hozzáadásának gyakorisága.
Milyen gyakran távolítják el a linkeket.
Milyen gyors a linkek beszerzése.
Milyen gyakran frissül a tartalom.

Nem tudhatjuk biztosan, hogy a Google természetellenes hivatkozásokat keres-e a linkek és a tartalom idővel kapcsolatos tényezői alapján. Tudjuk viszont, hogy a Google már 2003-ban gondolt erre, és csaknem húsz évvel később a Google könnyen beépítheti ezt a spamellenes mesterséges intelligencia részévé. Az irányelv jelentősége abban rejlik, hogy lehetséges, hogy a Google észlelheti a fizetett linkeket azáltal, hogy figyelemmel kíséri a gazda domain bejövő/kimenő linkjeinek időbeli változásait. Visszakanyarodva ennek a szakasznak a lényegéhez, a meglévő oldalakra mutató linkek hozzáadása olyan stratégia, amelyet a Google valószínűleg felismerhet és leértékelhet.

  • EDU kedvezmény linképítés

Ez a linképítés egy olyan módszere, amikor egy linképítő vagy maga a vállalkozás kedvezményeket kínál az egyetemi hallgatóknak a termékekre, cserébe az egyetem weboldaláról származó linkért. Ez a linképítés olyan formája, amellyel a Google már több mint egy évtizede foglalkozik. Például a jelentések szerint az Overstock.com webhelyet a Google megbüntette 2011-ben a barter linképítés ezen konkrét formája miatt. Az Overstock.com vagy valaki, aki náluk dolgozik, egyetemi kedvezményeket ajánlott fel a termékoldalaikra mutató linkekért cserébe. Az Overstock.com szerencsétlenségére a dokumentum nyilvánvalóan tartalmazta a tájékoztatás szövegét az Overstock.com termékoldalaira mutató hivatkozásokkal kapcsolatos utasításokkal. Az eredeti PDF már nem létezik, de az Archive.org-on látható volt egy pillanatkép róla. Az utasítások elárulták, hogy a linkek nem természetesek. Amint az a WebmasterWorld incidensről szóló értekezésből is látható, ez a taktika sérti a Google irányelveit; ha ez számít neked, akkor ne tedd.

  • Ingyenes termékek linképítése

Az ingyenes termékek felajánlása egy linkért cserébe a fizetett linkrendszer egyik változata. Ez a taktika szintén illegális lehet, mert szembe megy az USA Kereskedelmi Bizottságának (FTC) szabályaival, amelyek tiltják az olyan vélemények vagy ajánlások közzétételét, amelyekért termékekkel, mintákkal vagy egyéb kompenzációval fizettek. Linkért cserébe ingyenes termék felajánlása így a Google szemét is szúrhatja, mivel nem követi az irányelveket.

  • Márkaemlítési linkek

Ez a linkelési séma magában foglalja egy író felvételét, aki linkeket illeszt be egy harmadik fél webhelyén közzétett cikkbe. Az író fizetést kap attól a cégtől, amelyik felvette a tartalomírót. Az írót viszont titokban egy másik fél is megfizeti a link beszúrásáért. Lényegében kétszer fizetnek egy cikkért. Az ilyen típusú cikklinkek általában nem árulják el, hogy a linkért fizettek az írónak, ez megsértheti a fentebb említett kereskedelmi irányelveket. A vonatkozó rész így szól: „A képviselőnek fel kell fednie kapcsolatát, amikor termékeit a hagyományos hirdetési médián kívül reklámozza (leginkább olyan megjelenések esetében, amelyeket a fogyasztók nem ismernek fel fizetett hirdetésként). Ugyanez az útmutatás vonatkozik a szakértői a blogokon és webhelyeken közölt cikkekre is.” A kereskedelmi irányelv kimondja, hogy ha a hirdetés nem hozható nyilvánosságra (mivel rejtett megállapodás), akkor az a hirdetés nem létezhet. „Ha  a közzététel nem lehetséges egyértelműen és szembetűnően, akkor az adott hirdetést nem szabad terjeszteni, azt a platformot pedig nem szabad nyilvánosságra hozatalt igénylő hirdetések terjesztésére használni.” Ha a cikkekben található linkekért fizet egy tartalomírónak, az egy linkséma, és kézi műveletet eredményezhet, ha a Google észreveszi. Előfordult már, hogy ez a gyakorlat hírcikkekbe is bekerült, ami utóbb hírnévrontó fejfájást okozott.

  • Link Bait kampányok

Mi az a Link Bait Link Building? A link csalizás egy régi taktika, amelyet korábban fejlesztettek ki, hogy linkeket szerezzenek sokezernyi embertől, akik akkoriban blogoltak. A taktika azon az elképzelésen alapul, hogy olyan tartalmat kell létrehozni, amelyet mások érdekesnek találnak, és a népszerű webhelyeken megosztanak, így arra kényszerítik ezeket a webhelyeket, hogy az eredeti tartalomra hivatkozzanak.
Hogyan lehetnek hasznosak a linkcsali kampányok? A linkcsali tipikus működő formái az Ego Bait és a Resource Bait. Ego csali az, amikor az oldal interjúkat készít egy népszerű személlyel. Resource Bait pedig az, amikor a webhely kimerítő forrást tesz közzé egy adott témában. A linkek csalizása több száz vagy több ezer releváns linket eredményezhet, ha úgy történik, hogy a webhely a releváns webhelyek és a potenciális ügyfelek számára elérhetővé válik. És ez a releváns linkcsalizás módja beleillik a Google ajánlásaiba: „A legjobb módja annak, hogy más oldalak minőségi, releváns linkeket hozzanak létre az Önök oldalára, ha egyedi, releváns tartalmat hozunk létre, amely természetesen népszerűvé válhat az internetes közösségben. "
Hogyan hibáznak a linkcsali kampányok ?
A csalikra mutató kampányok kudarcba fulladhatnak, mivel a könnyű terjedési felületek általában nem hasonlítanak a vállalkozás tevékenységének lényegére. Ez irreleváns linkeket eredményez. Az egyszerű linkes csalikampányok versenyről, humorról és mutatványokról szólnak. Példa erre egy anekdota egy ingatlancégről, amely a világ legcsúfabb ingatlanügynöki fotópályázatát rendezte meg. Ezt követően évekig az ingatlanoldal releváns volt az olyan keresési lekérdezéseknél, mint a "pocsék ingatlanügynök". Egy másik példa, hogy a sikeres linkcsali kampány több ezer backlinket eredményezett, de nem tudta növelni a helyezéseket és az eladásokat. A webhelyet pedig világszerte, több nyelven is megemlítették és linkelték a médiafelületek és blogok, de a „siker” meddő volt a rangsorolás, a márkaismertség és az eladások szempontjából, mivel ez a vállalkozás hardvert adott el a kormányzatnak és az egyetemi tudományos osztályoknak.

  • Szponzori linkek

A szponzori link a linkvásárlás egy olyan formája, ahol az ember talál egy szervezetet, amely adományokat fogad el, és cserébe a szervezet az adományozókhoz kapcsolódik. Ez a fajta linképítés már régóta létezik. Ez a taktika 2006 körül népszerű volt, de elavult, és nem sokkal később le is állt. Nemcsak hogy nem működik, de ha elég sokszor előfordul, kézi műveletet eredményezhet. És ha ez nem lenne elég, akkor nézzük a Google-t képviselő John Mueller szavait a jótékonysági szponzori linkekről egy webmester-hangoutban: „Ha a cégével különböző klubokat és webhelyeket szponzorál, ahol úgy tűnik, hogy az elsődleges szándék az, hogy linket elhelyezzenek, akkor az internetes spam-csapat esetleg lépéseket tehet."
A potenciális ügyfelek körében népszerű szervezetek szponzorálása nagyszerű lehetőséget biztosít az ügyfelekkel való kapcsolatépítésre. A szervezetben való tagságról vagy támogatásról szóló jelvény megjelenítése azt jelzi, hogy a vállalkozás ideáljai megegyeznek a támogatott eszméivel. Ez növelheti a jóindulatot és a bizalmat az ügyfelek és a vállalkozás között. A szponzori linkek egy vállalkozás számára jók is lehetnek, de csak akkor, ha egy nofollow jelölés is társul hozzájuk.

  • Oktatási (tudományos) linkek

A PageRank és a link rangsoroló algoritmusok azt vizsgálják, hogy a web hogyan kapcsolódik egymáshoz. A Google elkészíti az internet térképét, majd valószínűleg létrehozza az úgynevezett szűkített linkgrafikont, amely többnyire nem spam linkekből és oldalakból áll. Majd a rangsorelemzés részeként témakörönkénti mezőkbe rendezi a webet. Az tudományos linkek nagyszerűek, ha a cél a [kulcsszó kifejezés] + tudomány rangsorolása. Az ilyen típusú hivatkozásokkal az a probléma, hogy irreleváns kontextusuk van. A legtöbb olyan webhely, amely tudományos-hivatkozást épít ki, nem a tanulmányokról szól. Olyan tevékenységekre mutatnak, mint pl. a személyi sérülésekkel foglalkozó ügyvédek. Nincs relevancia az iskola és a személyi sérülésekkel foglalkozó ügyvédre mutató hivatkozás között, ezáltal nincsen ereje a személyi sérülésekkel foglalkozó ügyvéd keresési kifejezés rangsorolásához. A Google az ilyen típusú oldalakat a tanulmányokra vonatkozó keresési kifejezések alapján rangsorolja, ami az érték mértéke. Ez viszont haszontalan a cégtulajdonosok számára, mert a linkek nem a vállalkozásukra vonatkoznak, hanem a tanulásra. Ha egy személyi sérülésekkel foglalkozó ügyvéd olyan oldalakat linkel, amelyek relevánsak a [pizza éttermek] keresési kifejezésre, akkor a webhelyét [személyi sérülést okozó pizzázó] kategóriába sorolhatják. Ezáltal a pizzéria linkje nem kívánatos a személyi sérülésekkel foglalkozó ügyvéd weboldalán. Ugyanez a relevancia-probléma vonatkozik az tanulmányi hivatkozásokra is. A keresőoptimalizáló azt mondhatja, hogy egy .edu formátumú hivatkozás növeli az oldal domain tekintélyét – növeli a „bizalmat”, és hogy az .edu hivatkozások különlegesek. Ez viszont három oldalról is hibás:
Nincs olyan, hogy domain jogosultság.
A Google nem használ bizalmi mérőszámot. (John Mueller arra a felvetésre válaszolva, hogy egy webhely „hosszú távú bizalmat” szerzett, azt mondta: „Nem tudom, hogy ezt bizalomnak neveznénk-e, vagy bármi ehhez hasonló őrültségnek”.)
Az .edu hivatkozások nem különlegesek, mert más a domainjük.

A szakma már évekkel ezelőtt felhagyott az tudományos linkek vadászatával, de valamiért a régi és elavult linképítési taktikák folyamatosan új életre kapnak a hétköznapi SEO terén. Most pedig térjünk át egy még haszontalanabb linképítő trükkre.

  • Jelvények hivatkozásokért trükk

Az egyik legrégebbi és elavult linképítési trükk a jelvények linképítési stratégiája. A linkstratégia jelvénye a díjátadó stratégia és a widget-stratégia egy változata. Az ötlet az, hogy létrehozzanak egy hamis díjat, majd azt olyan webhelyeknek ítéljék oda, amelyek az Ön képes jelvényét jelenítik meg, és így hirdetik ki őket győztesnek. A trükk az, hogy megadja nekik a jelvényt és a kódot, amely egy rejtett linket tartalmaz a webhelyére. Fuss, amilyen gyorsan csak tudsz, bármely SEO-tól, aki azt mondja, hogy a jelvények trükkje hasznos linképítési taktika. Ez a kapcsolatépítési stratégia annyira elavult, hogy ha levegőt veszel rá, összeomlik és szétrobban. A jelvények linképítési technikája hasonló a widgetek technikához, amelyre a Google 2016-ban kifejezetten felhívta a figyelmet. Ez azért hasonló, mert mindkét esetben a linkkészítő valami értékes dolgot ad (díjat, látogatószámlálót), és visszakényszeríti a linket az eredeti webhelyre. A taktika azon alapul, hogy a gazdafelület az Ön tartalmától eltérő okokból hivatkoznak az Ön webhelyére, ami ellentétes a Google „jó minőségű, releváns linkek” ajánlásával.

  • Blog hozzászólások

A blogbejegyzés kommentjéhez csatolt felesleges hivatkozás annyira rossz linképítési taktika, hogy ellene a keresők 2005-ben létrehoztak egy „nofollow” nevű linkattribútumot. Nem indokolt olyan taktikát alkalmazni, amelyet 2005-ben már elégettek. Annak ellenére, hogy a „nofollow” attribútum csupán utalás, nem méltányolható, ha a 2004-es időkhöz hasonlóan  spammeljük a megjegyzéseket. Csak azok mondják, hogy működik, akik komment spam szolgáltatásokat árulnak.

  • Lejárt domainek

A lejárt domain vásárlása régi taktika. Ez egy olyan taktika, amely 2003-ig jól működött, amikor is a Google elkezdte visszaállítani a lejárt domainek PageRank értékét. A lejárt domainek PageRank értéke akkoriban visszaállt. Amikor a Google frissítette az algoritmusát a PageRank visszaállítására, a PageRank pontszámot megjelenítő Google eszköztár már azt mutatta, hogy nem történt PageRank átvitel. Lényegében tehát 2003 óta nem hasznos a lejárt domain átirányítása és nem működik a linkjelek elszívása.

  • Jótékonysági kapcsolatépítés

Ez a szponzori kapcsolatépítési taktika egy változata. Ezzel a taktikával az a probléma, hogy a linkek irrelevánsak. A keresőoptimalizáló megpróbálja meggyőzni Önt arról, hogy a domain jogosultsága, a bizalom és az .edu varázslat elősegíti a webhely jobb rangsorolását, de ezeket az állításokat már hamisként dokumentálták.

  • Cikkjegyzék és vendégblog szolgáltatások

A cikk könyvtárak és a vendégblog szolgáltatások révén történő szakosodás olyan taktika, amikor egy aktív linkért cserébe tartalmat kínálnak közzétenni egy szolgáltatáson keresztül. Volt idő, amikor a cikkeket közvetítő oldalak népszerűek voltak.
Ezek lényegében olyan cikkek jegyzékei voltak, amelyek másolhatók és publikálhatók, amíg a hivatkozásokat megőrizték. E cégek némelyike ​​olykor partnerközvetítő oldalként pozicionálja magát, amely összeköti a „bloggereket” a kiadókkal, akik ingyenes cikkeket kérhetnek élő hivatkozásokért cserébe. A Google korábban felszámolta azokat a webhelyeket, amelyek vendégblog bejegyzéseket népszerűsítenek.

"A mai napon egy nagy vendégblog hálózaton intézkedtünk."
Emlékeztető a vendégblogolás spamkockázatairól: https://t.co/rc9O82fjfn – Matt Cutts (@mattcutts) 2014. március 19.
Matt Cutts (korábban a Google Webspam csapatának vezetője) híresen óvva intette a SEO iparágat a vendégcikk-linkek építésével szemben: „Végső soron ezért nem lehetnek szép dolgok a SEO terén: Egy trend hitelesnek indul, aztán egyre többen élnek vissza vele, végül a jogszerű viselkedésnek csak a legcsekélyebb nyoma marad. Elérkeztünk a lefelé tartó spirál azon pontjához, amikor az emberek a vendégposzt-kihelyezést elméletesítik, és cikkeket írnak arról, hogy hogyan automatizáljuk a vendégblogírást. Szóval szúrj bele egy villát: kész a vendégblogolás; egyszerűen eltúlzott spam lett."

  • Vendégbejegyzések

Míg a csalárd vendégblog küldés egyértelműen sérti a Google irányelveit, a vendégként közzétevő cikkírók azt tapasztalhatják, hogy linkjeik nem működnek (jó esetben), vagy webhelyeik kézi műveletekkel járó büntetést kaphatnak (rosszabb esetben a helyezés elvesztését eredményezve).
Rendben van ez, ha korlátozottan csinálod?
Vannak határok, amelyek átlépése esetén a vendégbejegyzések spam jellegűnek tűnnek. A Google azt mondja, hogy a vendégbejegyzések manipulatívnak tekinthetők ha:
A webhelyére mutató, kulcsszavakban gazdag linkek vannak beillesztve a cikkekbe.
A cikkek számos különböző webhelyen vannak közzététele (alternatív megoldás nagyszámú cikk jelenléte néhány eltérő, jelentős webhelyen).
Olyan cikkírók alkalmazása, akik nem ismerik az általuk írt témákat, ugyanazt vagy hasonló tartalmat használnak az írásaikban (alternatívaként inkább a saját webhelyén található cikkek teljes tartalmát másolja be, ebben az esetben a rel=”nofollow” mellett a rel=”canonical” kifejezés használata javasolt).
A Google vendégbejegyzésekkel foglalkozó leírása azt tanácsolja, hogy lépjen fel azokkal a webhelyekkel szemben, amelyekről úgy ítéli meg, hogy vendégbejegyzéseket tesznek közzé linkekért. „A hivatkozásokhoz készült cikkeket létrehozó webhelyek esetében a Google lépéseket tesz e viselkedés miatt, mert az rossz az internet egészére nézve.” Általánosságban elmondható, hogy a linképítési taktika nem spam, ha nem kérnek pénzt vagy ellenértéket, és ha nincs a linkre kényszer. Ezenkívül az USA Kereskedelmi Bizottsága (FTC) tiltja a látható közzététel nélküli hirdetések létrehozását.

  • Widget hivatkozások

A widget-hivatkozások a tervezett linképítés egyik legrégebbi formája. Sok évvel ezelőtt, amikor ez a taktika működött, egy bizonyos egészségügyi állapotra a legjobban besorolt ​​webhely egy ügyvédi oldal volt, amely az egyetemek látogatószámlálóit osztotta ki weboldaluk alján. A látogatószámláló widget az ügyvédi oldalra mutató hivatkozást tartalmazott. Ez a taktika több évig működött, aztán megszűnt. Amikor a WordPress népszerűvé vált, sokan más típusú hasznos widgeteket is használni kezdtek, hogy az emberek hozzáadhassák webhelyeiket. Az időjárás-kijelzőhöz, hírekhez, RSS-hírcsatornákhoz és egyéb widgetekhez való beépülő modulokat úgy hoztak létre, hogy azok egy valaki webhelyére mutató hivatkozást eredményezzenek. A Google hivatalosan közzétett egy blogbejegyzést, hogy figyelmeztesse ezt a technikát alkalmazókat. A widget linkek azon ötletek közé tartoznak, amelyek jól hangzanak késő este a konyhaasztal körül, de a gyakorlatban felgyorsítják a kézi műveletek büntetésének bekövetkeztét.

  • Sajtóközlemény linképítés

A sajtóközlemények hasznosak egy vállalkozással kapcsolatos fontos hírek bejelentéséhez. Az érték abban rejlik, ha egy hírszervezet a sajtóközlemény alapján hírt tesz közzé. Az érték nem szerepel a sajtóközleménybe ágyazott linkekben. A Google dönthet úgy is, hogy figyelmen kívül hagyja az ismétlődő tartalomban található hivatkozásokat, mert fájdalmasan nyilvánvaló, hogy a többszörös tartalmú sajtóközleményekben szereplő linkek nem képviselik azt a minőséget, hogy valódi linkjelek legyenek. John Mueller, a Google munkatársa azt állítja, hogy a sajtóközlemény linkjeit a Google figyelmen kívül hagyja. Ez nem jelenti azt, hogy a webhelyek ne tegyenek közzé sajtóközleményeket. A sajtóközlemény egyik módja annak, hogy hírt adjon valamely vállalkozásról.

  • Linkprofil építése

A fórumok általában minden tagnak létrehoznak egy profilt. Amikor egy tag választ tesz közzé vagy kérdést tesz fel egy fórumon, a fórumbejegyzésben szereplő neve egy hivatkozássá válik, amely az adott tag profiloldalára mutat vissza, amely tartalmazhatja a tag életrajzát és egy linket a webhelyére vagy blogjára. Moderátorként és sok fórumtulajdonos barátjaként elmondhatom, hogy az online közösség adminisztrátorai ismerik a link szórókat, akik azért regisztrálnak egy fórumra, hogy eldobjanak egy-egy linket a profiljukból. Könnyen felismerhető, és sok webhely megakadályozza, hogy a Google feltérképezze a tagi profilokat, és/vagy nofollow-t adjon hozzá a tagi profilban található hivatkozásokhoz. Mindenesetre ez egy gyenge minőségű hivatkozás, nulla relevanciával. Ez nem egy igazi link.

  • A fórumprofil linkje

olyan haszontalan és spam, amennyire csak egy link lehet. A weboldal rangsorolási jelének NULLA kontextusa van. Hülyeség egy ilyen hivatkozást linképítési taktikának tekinteni. Véleményem szerint, aki ezt a taktikát ajánlja, annak hitelességi problémája van.

  • UGC és fórum spammelési taktika

A felhasználó által generált tartalommal (UGC) rendelkező webhelyek olyan platformok, amelyek lehetőséget kínálnak a nyilvánosság számára a témák megvitatására. Ilyenek például a fórumok és platformok, például a Quora és a Reddit. Egyes spamküldők például kérdéseket tesznek fel vagy válaszolnak, majd hivatkozást adnak hozzá a bejegyzésükhöz. A moderátorok egyik feladata ezeken az UGC-platformokon, hogy szemmel tartsa azokat a fórum spammereit, akiknek egyetlen tevékenysége a promóciós tevékenység. Egyes keresőoptimalizálók azt mondják, hogy mindenki számára előnyös, ha válaszol egy kérdésre, majd egy másik webhelyre mutató hivatkozást ad hozzá, mondván: „És ezen a webhelyen további információk találhatók!” Közel húsz éves fórum-moderátori és szerkesztői tapasztalatom alapján bátran állíthatom, hogy sok moderátor általában spamnek fogja tekinteni az ilyen viselkedést. Egyszerűen nem minőségi közösségi magatartás, amikor valaki megjelenik, linket tesz közzé, majd eltűnik. Pozitívabb megközelítés azonban az lenne, ha egyszerűen megjelenne a közösség jó tagjaként szakértelméről, tekintélyéről és megbízhatóságáról azáltal, hogy segítőkészen válaszol a kérdésekre, és a közösség hosszú távú és elkötelezett tagjává válik anélkül, hogy promóciós linkeket tenne fel.
 

  • WordPress téma hivatkozásépítés


Egy másik „a konyhaasztal körül jól hangzó” ötlet az, hogy hozzon létre egy témát, és adjon hozzá egy „powered by” linket a téma aljához. A „powered by” link normális dolog. Ez általában nem rossz ötlet, de ne várja el tőle, hogy segítsen a rangsorban. A láblécben található „Powered by” hivatkozások közel 20 éve nem működtek. A SEO korai időszakában az egyik legjobban rangsorolt ​​webhely az olyan kulcsszavakra, mint a Web Design az a vállalkozás volt, amely webhelyek ezreit hozta létre, és minden webhelyen kulcsszavakban gazdag linket adott a webdesigner webhelyére. Egy darabig működött, majd valamikor 2003 körül kifulladt.

Tanulság:

A régi linképítési taktikák (például fizetős linkek vagy lejárt domainek) divatba jönnek és megszűnnek. Tíz vagy több év múltán az emberek elfelejtik, hogy a már letűnt dolgok nem működnek, ugyanúgy próbálgatják azokat ismét. A linképítés jól hangzik, de végezzen némi kutatást a terv végrehajtása előtt, mert kevés a használható, új taktika. Lehetséges, hogy ami jó ötletnek tűnik, az nem is olyan hasznos. Érdemes megvizsgálni és megérteni a linképítési taktikák hátterét. Szintén hasznos átgondolni, miként használják a keresőmotorok a linkeket. Ezen praktikák ismerete segíthet elkerülni a múlt hibáinak megismétlését. Nincs abban semmi rossz, ha felfedezünk valami hasznosat, és elmondjuk másoknak. Ez teljesen legális, és valószínűleg ez a linképítés legkézenfekvőbb formája.

Megtekintések száma: 170 | Hozzáadta:: iceman | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 0
avatar