Egyáltalán nem lehet biztosra venni, hogy az új megoldás elnyeri majd az Európai Bizottság tetszését.
Aukción kínálna helyet a rivális ár-összehasonlító oldalak számára a Google anyacége – értesült a Reuters. Az Alphabet ezzel az Európai Bizottság június végén kihirdetett döntésére reagált, amelyben keresőmotorjának működése miatt kapott rekordszintű, 2,42 milliárd eurós büntetést.
A bizottság szerint a techóriás üzleti előnyével él vissza, amikor a keresési találatoknál rendre favorizálja az üzleti körébe tartozó ár-összehasonlító szolgáltatását, a Google Shoppingot. A cég 90 napot kapott a gyakorlat módosítására, a Reuters szerint javaslatát augusztus végén nyújtotta be a versenyhatóság felé. Ennek lényege az, hogy a Google versenytársainak is lehetővé tenné, hogy bármilyen helyre tegyenek ajánlatot a Product Listing Ads rendszerben.
A válasz kétséges: három évvel ezelőtt egy hasonló javaslatot a versenytársaktól érkező negatív visszhang után már visszautasított az Európai Bizottság – jegyzi meg a hírügynökség. Van ugyan egy nagy különbség a két javaslat között: korábban a Google az első két helyet saját hirdetéseinek tartotta fenn, most viszont csupán egy minimális árat szab meg a tőle fü
...
Tovább »